Nie raz zapewne słyszeliśmy hasło: Reklama dźwignią handlu, ale ilu z nas zastanowiło się nad tym, co hasło to tak naprawdę oznacza? Otóż, pojęcie to podkreśla przede wszystkim zasługi tego potężnego narzędzia jakim jest reklama dla rynków różnego rodzaju. Dotyczy to zarówno usług jak i sprzedaży określonych produktów. Reklama pozwala skutecznie zawalczyć o klienta i pozyskać jego pozytywną opinię. Poza tym to także, skuteczne narzędzie w walce z konkurencją. Osoby i firmy, które pragną zostać zauważone lub chcą podtrzymać swoją pozycję na rynku, mają pod tym kątem naprawdę wiele możliwości. To dla nich stoi otworem graficzna prezentacja usług czy produktów. Mają oni też do swojej dyspozycji słowo mówione i pisane. W celu zareklamowania siebie, mogą też skorzystać z najpotężniejszego obecnie medium jakim jest Internet.
Reklama w prasie, w radiu a nawet umieszczana w niektórych książkach, to także forma z której mogą skorzystać różnego rodzaju przedsiębiorcy – handlowcy czy usługodawcy. Mimo, że środków i form po jakie mogą sięgnąć sprzedawcy czy usługodawcy jest naprawdę wiele, najistotniejszą sprawą jest właściwy ich dobór. Od czego zależy dobór środków reklamy? Od bardzo wielu czynników. Po pierwsze wybierając najlepszy i najskuteczniejszy środek reklamy, trzeba ustalić co chcemy zareklamować oraz do jakiej grupy odbiorców chcemy dotrzeć. Po drugie, powinniśmy dążyć do tego by nasz przekaz był na tyle oryginalny by stał się jednocześnie atrakcyjny dla potencjalnego zainteresowanego. Należy również śledzić wyniki badań opinii publicznej na temat różnego rodzaju usług czy produktów. Bardzo ważnym przy wyborze odpowiedniego środka reklamy, jest aspekt psychologiczny. Aby dotrzeć skutecznie do danego odbiorcy, należy poznać przede wszystkim jego cechy psychiczne i ustosunkować się do nich w swoim przekazie. Reklama w której odbiorca widzi, że dany przedmiot to symbol i wyznacznik prestiżu społecznego lub symbol dojrzałości, staje się chętniej przyjmowana niż ta, w której mówi się jedynie o zaletach danego produktu czy korzyściach płynących z danej usługi.