Zasady mailingu reklamowego

Właściciele firm usługowych czy handlowych, zdają sobie świetnie sprawę z tego, jak wielkie wyzwania stawia przed nimi niemal codziennie zmieniająca się rzeczywistość biznesowa. Konkurencja wymusza na nich, określone posunięcia które pomagają im w zajęciu odpowiednio wysokiej pozycji lub też utrzymaniu już zajmowanej.

Reklamodawcy mogą korzystać z bardzo różnych narzędzi. Mają do swojej dyspozycji zarówno rozwiązania takie jak klasyczne formy reklamy : radio, prasa, telewizja. Jednakże coraz chętniej wykorzystywanym przez nich narzędziem staje się marketing sieciowy. To pojęcie, które gwarantuje firmie zaistnienie w internetowej rzeczywistości i przyciągnięcie do siebie jak największej liczby potencjalnych klientów. Marketing ten wykorzystuje z powodzeniem gamę możliwości, które dostarcza mu tak zwana reklama sieciowa. Wśród licznych jej form, jedną z częściej wykorzystywanych staje się tak zwany e-mailing. Działania te opierają się głównie na dostępnych adresach poczty elektronicznej użytkowników sieci. E-mailing polega na przesyłaniu na skrzynki poczty elektronicznej potencjalnych klientów, specjalnych listów – ich fachowe określenie to newsletter. Listy te, zawierają najczęściej krótką informację o danym produkcie czy usłudze oraz zaproszenie do zapoznania się z pełną ofertą znajdującą się pod wskazanym adresem internetowym. Profesjonalnie przygotowany list, powinien być krótki i zwięzły. Poza tym powinien też wzbudzić w internaucie zainteresowanie i zaciekawienie, na tyle duże by zechciał on podążyć za wskazanym adresem. E-mailing cieszy się sporym zainteresowaniem wśród licznych reklamodawców. Jednakże należy pamiętać, by zgodnie z przepisami współczesnego prawa ochrony danych, zapytać o wcześniejszą zgodę na wysłanie danej oferty. W przeciwnym razie, reklamodawca nie tylko naraża się na złość ze strony potencjalnego użytkownika poczty elektronicznej ale jednocześnie łamie prawo. Poza tym tego typu informacje, zazwyczaj trafiają do folderów SPAM.