W przypadku, kiedy zdecydujemy się na umieszczenie swojej reklamy w Internecie, powinniśmy dokładnie przemyśleć i ustalić podstawowe kroki swojego działania.
Po pierwsze – musimy zbudować własną witrynę internetową. Trzeba pamiętać przy tym, by wypełnić ją jak najbardziej unikalną treścią. To, co „oklepane” i dobrze znane, nie jest już tak atrakcyjne – nawet jeśli zostało przedstawione w miarę ciekawej i pomysłowej formie. Najlepiej gdy zdecydujemy się tutaj na usługi jakie w tym zakresie świadczy copywriter lub freelancer z bogatym doświadczeniem, lekkim piórem, świeżym umysłem oraz kreatywnym sposobem myślenia i działania. Treść ta, powinna też charakteryzować się rzetelnością i wiarygodnością przedstawianych informacji. Poza tym, dobrze jeśli treść strony internetowej będzie zdobiła właściwie wykonana grafika komputerowa.
Kiedy już zadbamy o wszystkie te elementy, należy przejść do meritum czyli do tak zwanego pozycjonowania strony WWW. Pojęcie to, chociaż dość popularne wymaga pewnego uściślenia. Otóż pozycjonowanie stron WWW to całokształt działań i czynności, które mają na celu umieszczenie witryny w czołówce rankingu wyszukiwarek internetowych. Zarówno tych ogólnych jak i branżowych czy tematycznych. Doskonałe pozycjonowanie uwzględnia też teksty w języku obcym, co zwiększa zainteresowanie witryną u obcojęzycznych użytkowników. W tym celu, najważniejszy jest właściwy dobór słów kluczowych oraz odpowiednie ich zagęszczenie w danej, publikowanej w odpowiednich miejscach treści. Pozycjonowanie stron internetowych wykorzystuje do swoich celów wiele przydatnych narzędzi. Większość z nich, bazuje przede wszystkim na informacjach dostarczanych przez samych internautów (częstotliwość powtórzeń określonych wyszukiwanych wiadomości). Muszą one jednocześnie spełniać pewne wymagania, które narzucają same wyszukiwarki. Z tego też względu przy pozycjonowaniu szalenie ważną rolę odgrywa systematyczność i aktualizacja podejmowanych działań.