Współczesny przedsiębiorca musi potrafić zadbać o przyszłość prowadzonej przez siebie działalności. Dlatego też powinien on zadbać o odpowiednio atrakcyjną formę kontaktu z dotychczasowym jak i przyszłym klientem. Najlepiej jeśli w tym celu, posłuży się nowoczesnymi rozwiązaniami takimi jak chociażby marketing internetowy.
To szalenie rozbudowane i potężne narzędzie, dzięki któremu nawet niewielka firma ma szansę zająć wysoką pozycję wśród konkurencji. Samo pojęcie oznacza szczególnie atrakcyjny sposób komunikacji z klientem przy jednoczesnym łatwym zdobyciu ważnych informacji na jego temat. Jest to zupełnie nowe narzędzie reklamowe, które zdecydowanie wyprzedza pod wieloma względami tradycyjne formy reklamy.
Marketing sieciowy wykorzystuje przede wszystkim takie elementy jak chwytliwość, oryginalność i wyjątkowość danego przekazu kierowanego do potencjalnych klientów. Ta nowoczesna forma reklamy posiada swoje liczne zalety. Do najważniejszych z nich należą:
- Globalny zasięg i oddziaływanie;
- Nieograniczony dostęp;
- Błyskawiczna komunikacja wsparta o takie dodatkowe elementy jak interesująca grafika w połączeniu z unikalną i nietuzinkową treścią;
- Szybki dostęp do klienta oraz tak samo szybki dostęp dla klienta;
- Wyższa skuteczność niż tradycyjna reklama czy promocja;
- Więcej możliwości na pomysłowe wypromowanie marki.
Najchętniej i najczęściej wykorzystywaną przez specjalistów z branży e-marketingu metodą jest tak zwany marketing szeptany. Jego zadaniem jest zbudowanie globalnego systemu przekazu rzetelnej i wiarygodnej informacji na temat danego przedmiotu czy wykorzystanej usługi.
Marketing elektroniczny chętnie też posługuje się takimi narzędziami jak:
- e-mailing;
- kampanie reklamowe
- pozycjonowanie stron;
- reklama multimedialna (czyli połączenie obrazu i dźwięku lub wprawienie obrazu w ruch).