Formy reklamy sieciowej

Reklamodawcy starają się do nas docierać na bardzo różne sposoby. Wykorzystują w tym celu zarówno banery reklamowe umieszczane na budynkach w dużych miastach lub na specjalnie ustawianych billboardach poza miastami. Informacje o tym, co jest modne, najbardziej skuteczne  i najlepsze docierają do nas także poprzez przekaz telewizyjny czy prasowy. Reklama znalazła też swoje miejsce na witrynach sklepowych. Wszystkie wyżej wymienione rodzaje reklam to tak zwana klasyczna reklama. Jednakże idąc z duchem czasu sprzedawcy czy usługodawcy nauczyli się także wykorzystywać w tym celu, jedno z najbardziej skutecznych narzędzi o globalnym zasięgu jakim jest Internet.

Reklamodawcy dość szybko nauczyli się skutecznie wykorzystywać Internet w celach promocji swoich usług czy produktów. Wiedzą oni doskonale, że aby rozpocząć kampanię reklamową w sieci należy stworzyć przede wszystkim swoją wirtualną wizytówkę. Mają oni do swojej dyspozycji dwie jej formy. Pierwsza to serwis internetowy. Wymaga on jednak potężnych nakładów finansowych. Druga forma to firmowa strona internetowa. Związane są z nią określone sposoby reklamy. Na plan pierwszy wysuwa się tutaj profesjonalna i kompleksowa optymalizacja strony. Poza tym reklamodawca ma do swojej dyspozycji także takie rozwiązania jak:

1.      Banery (podłużny pasek graficzny), billboardy (tablica reklamowa zawierająca dużo więcej informacji niż baner i chętniej oglądana) oraz buttony (guziki czy też przyciski reklamowe – dyskretne, w postaci niewielkiej grafiki);

2.       Pop – up czyli okienka reklamowe – pojawiają się one z chwilą dotarcia na daną stronę;

3.       Skyscraper – to reklama w postaci długiego prostokąta, widoczna przez cały okres wizyty na stronie;

4.       Top – layer i internercials – typ reklamy agresywnej, która występuje w postaci obrazu i tekstu widocznego nad stroną www (top-layer) lub jako przerywnik zakrywający większość ekranu (internercials)

5.      Poczta elektroniczna czyli mailing;

6.       Linki sponsorowane;

7.       Reklama tekstowa.